مهمترین اولویت دولت در بودجه سال آینده مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی در جلسه تخصصی ستاد بودجه با موضوع ظرفیت های منابع مالیاتی در گمرک، توسعه صادرات و جهت گیری اصلی بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه همکاری های کارشناسی با مجلس در زمینه بودجه سال آینده خواهد داشت، گفت: راهبرد توسعه در بودجه ۱۴۰۱ جایگاه اساسی دارد و باید بر روی کالا و خدمات رقابت پذیر و با قدرت صادراتی، سرمایه گذاری شود.

وی افزود: از سرپرست جدید مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری درخواست می شود، آمادگی تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۱ در زمینه هایی که نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد، فراهم کند.

این مقام مسئول ادامه داد: توجه به توسعه صادرات غیرنفتی یکی از مهمترین اولویت های دولت در بودجه ۱۴۰۱است. در استان ها و شهرستان ها ظرفیت های زیادی وجود دارد که قدرت رقابت منطقه ای و جهانی دارند و با حمایت و سیاست گذاری های درست و در نظر گرفتن تسهیلات و رفع موانع صادرات، استان ها می توانند اقدامات بزرگ و تاثیرگذاری در بخش صادرات و حصول درآمد ارزی انجام دهند.

میر کاظمی گفت: اصلاح قوانین و مشوق های مؤثر برای صادرات باید در نظر گرفته شود. استان ها در خلق منابع، صادرات و واردات نقش اساسی و مسئولیتی مهم در بودجه دارند و لازم است موانع و محدودیت های بخش صادرات را مطرح کنند تا رفع شود.

وی افزود: مناطق آزاد جایگاه و نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند و باید با کمک وزارت اقتصاد برنامه های کمی توسعه صادرات تبیین شود و هر منطقه در ارتقای رشد اقتصادی و توسعه صادارت غیر نفتی ایفای نقش کند. برای رسیدن به این مهم باید قدرت لازم به رؤسای مناطق آزاد داده شود تا برنامه توسعه تجارت با قدرت محقق شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام