وعده ارزانی ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی از فردا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا بنی طبا با اشاره به اعمال کاهش قیمت لبنیات از فردا در راستای حمایت از دهک‌های محروم جامعه گفت: کارخانه‌ها از شنبه نرخ سه محصول لبنی شامل شیر کیسه‌ای ساده 900 گرمی، ماست ساده 2.5 کیلوگرمی و پنیر یو اف 400 گرمی را 10 درصد کاهش می‌دهند

وی افزود: صنایع لبنی از سود مشروع و قانونی 5 درصد به مصرف کننده تخفیف داده اند. همچنین شبکه توزیع و فروشگاهی نیز با کاهش 5 درصدی سود موافقت کردند که در نهایت کاهش 10 درصدی قیمت محقق شد

این مقام صنفی ادامه داد: شرط تداوم کاهش قیمت این است که قیمت شیر و سایر مولفه‌های تولید مانند قیمت بسته بندی و هزینه‌های سربار افزایش نیابد. اگر قرار باشد قیمت شیر مجددا افزایش یابد و از قیمت مصوب 6400 تومان که در حال حاضر هم به کارخانه‌ها با قیمت 6600 تومان می‌رسد، بیشتر شود یا سایر مولفه‌های تولید تغییر قیمتی داشته باشند ، طبیعتا اعمال تخفیف برای کارخانه‌ها و شبکه توزیع مقدور نخواهد بود.

بنی طبا گفت: اعمال سراسری قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته تا 10 طول خواهد کشید. هنوز اقلام قبلی تولید شده در بازار هستند و اگر مصرف کنندگان بلافاصله کاهش قیمت را در بازار احساس نکردند ، بدانند که چند روزی طول خواهد کشید.

وی افزود: چنین تدابیری در کشوری با تورم بیش از 40 درصدی، موقتی است. راه حل اساسی در حمایت از مصرف کنندگان ، حذف ارز 4200 تومانی و اختصاص آن به دهک‌های محروم است. امید است در دولت جدید با همت وزارت کشاورزی و آموزش و پرورش، طرح شیر رایگان مدرسه هم احیا شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام