مخالفت آمریکا با ارسال سوخت ایران به لبنان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ، ند پرایس با اشاره به اینکه حزب الله به دنبال راه حل سازنده مشکل نیست، اعلام کرد: واردات سوخت از ایران که تحت تحریم های گسترده قرار دارد، راه حل پایداری برای بحران انرژی لبنان نیست.

وی افزود: آمریکا از تلاش برای یافتن راه حل های شفاف و پایدار در زمینه انرژی که به رفع کمبود حاد انرژی و سوخت در لبنان کمک می کند، حمایت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اعزام کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان برای تامین نیازهای ضروری ، مرهمی بر رنج و مشکلات روز افزون اقتصادی لبنانی ها به شمار می رود که از بیش از دو سال پیش با بحران اقتصادی و مالی شدیدی روبرو هستند.

فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید . همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری شده‌اند.

با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه کاهش شدید سوخت ، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله مطرح شد و پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت ، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به بندر بانیاس سوریه رسیده و چهارمین محموله حامل نفت کوره در آستانه فرارسیدن زمستان اعزام خواهد شد. بر اساس رویکرد دولت جدید ایران و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان، گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه ارزیابی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام