صادرات لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۴ باید دو برابر شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت گفت: نسبت فعلی صادرات لوازم خانگی به واردات قابل دفاع نیست اما اگر همین روند پیش برود تا دو سال آینده اسفناک می‌شود. لذا باید برنامه‌ریزی کرد تا طی چهار سال آینده ، نسبت صادرات به واردات دو برابر شود.

وی افزود: باید مشکل مقیاس ، اندازه‌های تولید ، تنوع محصول و قیمت تمام‌شده را حل کرد و نباید تولیدکنندگان درجا بزنند. وظیفه دولت تنظیم‌گری، هدایت و سیاست‌گذاری است.

فاطمی امین ادامه داد: میزان رشد لوازم خانگی در سال گذشته نسبت به سال 98 تا 78 درصد محقق شد. در سال جاری هم 12 درصد رشد داشت اما نسبت به سال 96 که تحریم‌ها وجود نداشت و مشکلات ارزی نبود،‌ رشد 30 درصدی به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت هم در این خصوص گفت: طی 4 سال آینده باید حداقل 35 میلیارد دلار از محل صادرات لوازم خانگی به دست آید. در این زمینه سازمان توسعه تجارت با همکاری صاحب‌نظران در راستای اولویت‌بندی و طرح صادرات‌ محور، کمک به لجستیک، قوانین و مقررات ارزی و اصلاح آن در جهت توسعه صادرات دنبال می‌شود.

وی افزود: رایزنی بازرگانی با عراق و سوریه انجام شده تا با تولیدکنندگان لوازم خانگی در سایر کشورها به صورت مشترک محصول تولید شود و کیفیت و قیمت بهبود یابد.

پیمان‌پاک ادامه داد: در خصوص برندسازی،‌ اعتبار خرید و مراودات مالی با کشورهای همسایه ، رایزن‌های بازرگانی در حوزه شبه قاره هند و کشورهای مشترک‌المنافع فعال شده تا بازار برای محصولات ایرانی ایجاد کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام