هشدار به تعطیلی شرکت های بورسی استان اصفهان در صورت آلایندگی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حشمتی با اعلام افزایش 45 درصدی تعداد روزهای ناسالم نیمه اول سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال قبل به ایرنا گفت : این رویداد ناشی از کاهش محسوس نزولات جوی و رطوبت سطحی خاک ناشی از فعال شدن کانون‌های استانی و فرااستانی تولید گرد و غبار، است .

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود به دلیل کاهش فعالیت سامانه‌های جوی در پاییز، شرایط دشوارتری از لحاظ تشدید و انباشت آلاینده‌های هوا باشد. بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن برنامه‌ریزی مهار بخشی از آلایندهای ناشی منابع ثابت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل، پیگیر جدی مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا در واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان است .

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه براین با صدور دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان،کارشناسان این اداره‌کل‌ مجازند در شرایط خاص آلودگی هوا طی سه ماه پیش‌رو و در صورت مشاهده‌، تشخیص و احراز انتشار آلودگی هوا از هر واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در سطح استان با همراهی مأموران فرماندهی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت بخش آلاینده کنند.

حشمتی تاکید کرد: در دستور دادستانی اصفهان تصریح شده در مواردی که مأموران محیط زیست نیاز به حضور ماموران نیروهای انتظامی نمی‌بینند ، بطور علی‌الراس می‌توانند اقدام به پُلمب و تعطیلی محل کرده و وسایل مورد نیاز و فاسد شدنی را هم از آنجا خارج سازند. در این دستور، مجوز ورود به اماکن آلاینده در تمام طول ساعات شبانه‌روز با رعایت موازین شرعی، قانونی و رفع موانع و حتی استفاده از قفل ساز در محل برای انجام اقدامات قانونی به کارشناسان محیط زیست برای مدت سه ماه تفویض شده است.

براساس این گزارش، از جمله شرکت های بزرگ و مهم حاضر دربورس و فرابورس می توان به فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان ، ذوب آهن، فولاد امیرکبیر کاشان ، گلتاش ، پتروشیمی اصفهان ، سیمان سپاهان ، پگاه اصفهان ، نفت سپاهان ، توکا رنگ سپاهان ، فولاد افزا سپاهان ، قند اصفهان ، ذوب روی اصفهان ، کاشی اصفهان و... اشاره کرد که مرکز فعالیت آنها استان اصفهان است. 

انتهای پیام