هیچ تغییری در قیمت گذاری خودرو و حذف قرعه کشی اعمال نشده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه فعلا هیچ تغییری در روش قیمت گذاری خودرو اعمال نشده به ایسنا گفت: با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار و حجم بالای متقاضیان و عرضه محدود، قرعه کشی روشی مناسب است و خودروسازان مکلف به اجرا هستند.

وی افزود: گرچه قرار بود در اواسط ماه جاری و با پایان دوره دوم شش ساله شورای رقابت ، تغییراتی در ترکیب اعضاء ایجاد شود اما هنوز اتفاق نیفتاده است. از سوی دیگر باید وزارت اقتصاد، دو اقتصاددان و یک کارشناس مالی را معرفی کند که رئیس جدید شورا از بین این دو اقتصاددان با رای اعضاء تعیین می‌شود و بعد از مشخص شدن ترکیب با حکم رئیس جمهور ابلاغ نهایی خواهد شد که هنوز این وضعیت مشخص نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: تغییر روش قرعه‌کشی بعید نیست اما اینکه چه روشی جایگزین شود ، بسیار اهمیت دارد. چرا که تا پیش از آن حقوق بسیاری از خریداران ضایع می شد. در روش فعلی تا حد ممکن راه‌های رانت و فساد بسته شد اما اگر کسی محدودیت بیشتری برای بهبود شرایط در نظر دارد ،  اعلام کند تا بررسی و اعمال شود.

شیوا درباره انجام تعهدات خودروسازان در قیمت گذاری فعلی و قرعه کشی گفت : خودروسازان مکلف به انجام تعهدات و دستورالعمل شورای رقابت بودند و عملکرد آنها از سوی دستگاه‌های ناظر از جمله شورای رقابت، دادستانی و سازمان بازرسی نظارت و بررسی شده است.

وی افزود: بعید است کشوری باشد که این چنین انحصار ایجاد کند و با توقف واردات خودرو ، کاملا متکی به تولید داخل باشد. آن هم وقتی تولید پاسخگوی نیاز مردم نیست!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام