عرضه سه محصول پر مصرف لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی از هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرخسرو فخریان درخصوص اینکه چرا تا به امروز در فروشگاه های زنجیره ای خبری از سه محصول پرمصرف لبنی با تخفیفات اعلامی نیست، گفت: تطبیق تولید با بازار بصورت آنی امکان پذیر نیست. برای مثال تولید کننده پنیر UF را به مدت پنج روز، ماست را 48 ساعت و شیر را 20 ساعت  قرنطینه نگه می دارد و سپس در بازار عرضه می کند.

وی افزود: طی اعلام انجمن صنایع  فرآورده های لبنی از چهارشنبه، محصولات به تدریج  برای عرضه در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار می گیرد. ابتدا شیر و روزهای بعد ماست و سپس هفته آینده پنیر در سطح فروش قرار می گیرد. این سه قلم، سالانه 1.4 میلیون تن تولید می شوند و روازنه انتظار تولید 4500 تن توسط کارخانه و عرضه در فروشگاه های زنجیره ای می رود.

فخریان با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه با کاهش حاشیه سود، 5 درصد تخفیفات اعمال می کنند، ادامه داد: 5 درصد تخفیف نیز از سهم توزیع شرکت‌های لبنی اعمال می شود. این قیمت ها براساس قیمت شیرخام مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درب گاوداری 6400 تومان و هر یک دهم درصد چربی 80 تومان و نرخ روز مواد بسته بندی و نرخ ارز دوشنبه 12 مهر توافق شده است. هر میزان از نرخ مصوب درج شده روی کالا کاهش یابد با در نظر گرفتن تخفیفات رایج و با نرخ جدید کاهش یافته در شعب تحت پوشش اعضای این اتحادیه عرضه خواهد شد.

بنابراین گزارش، این تصمیم در راستای حفظ لبنیات در سبد خانوار اخذ شده که  سه قلم فرآورده شیر نایلونی 900 گرمی 1.5درصد چربی به قیمت 7400 تومان، ماست دبه‌ای 2.5 کیلویی 1.5 درصد چربی به قیمت 30600 تومان و پنیر لیوانی UF 400 گرمی نسبتا چرب به قیمت 20 هزار تومان توزیع می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام