قیمت ۷ هزار دلاری پراید در عراق ، آمار صادرات و نحوه محاسبه + ۳ دلیل محبوبیت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی کریمی با بیان اینکه در سایت اینترنتی نمایندگی فروش محصولات این خودروساز در عراق، پراید به قیمت ۷ هزار دلار معادل بیش از ۱۸۰ میلیون تومان فروخته می شود، گفت: ۷ هزار دلار، قیمت پایه پراید و تنها محصولی است که بصورت نقدی عرضه می شود و شرایط فروش اقساطی ندارد.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار پراید به بازار عراق صادر شده و تولید این محصول در سایت اسکندریه عراق بصورت قطعات ارسالی ادامه دارد.محبوبیت پراید۱۳۱ در بازار عراق به سه دلیل است که مهمترین آن قیمت رقابتی در مقایسه با محصولات دیگر تولیدکنندگان جهانی و سپس دسترس و ارزان بودن قطعات یدکی و خدمات پس از  فروش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغ ۷ هزار دلاری پراید، کمترین قیمت خودرو صفر کیلومتر در بازار عراق است، ادامه داد: برخی اظهارات نادرست پیرامون شرایط فروش و استقبال از پراید در عراق مطرح است اما متاسفانه آنچه گاه باعث انتشار اخبار کذب و نادرست از شرایط فروش محصولات سایپا در عراق می شود به دلایلی از جمله مشکل ترجمه، عدم آشنایی با شرایط بازار عراق و مهمتر از همه مقایسه با بازار خودرو در ایران است.

وی گفت: به عنوان مثال محاسبه می کنند که یک خودرو با گیربکس اتوماتیک در ایران ۸۰۰ میلیون ( ۸ برابر پراید) است در حالی که همان خودرو اتوماتیک در عراق ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. بعد این دو قیمت را تناسب بسته و کشف قیمت می کنند که پراید هم در عراق باید یک هشتم یا حدود سه هزار دلار قیمت داشته باشد!

معاون صادرات سایپا افزود: یکی دیگر از موضوعات، نحوه محاسبات مرسوم مالی در عراق است. به عنوان مثال اگر با این موضوع آشنایی نباشد که عراقی ها به ۱۰۰ دلاری یک ورق می گویند یا اینکه محاسبات دینار را بصورت خلاصه درج می کنند، گمان می شود پراید در وب سایت پر مخاطب سوق المفتوح ۷۴۰ دلار قیمت گذاری شده در حالی که این خودرو ۷۴۰۰ دلار است.

کریمی ادامه داد: انتشار تصاویری از امکانات متفاوت خودروهای ایرانی در عراق از جمله نصب نمایشگر ، صحیح است اما این امکانات به درخواست مشتری بوده و همان نمایشگر ۲۵۰ دلار به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام