ممنوعیت ورود کشتی های شرکت بورسی به بنادر چین و رقم درآمد پنج ماهه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: 54 سال از عمر این شرکت می‌گذرد و دارایی و ارزش لجستیکی آن 32 و 2156 هزار میلیارد تومان است. شرکت کشتیرانی ایران دارای 144 فروند انواع کشتی است و در پنج ماه اول سال جاری با جابجایی بیش از 10.7 میلیون تن کالا ، رشد 43 درصدی داشت و با سهم 21 درصدی در حمل و نقل ، درآمدزایی 421 میلیون دلاری در پی داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: ناوگان مورد حملات تروریستی چند ماه پیش در حال بازسازی هستند و طی روزهای آینده به خلیج فارس بر می‌گردند . همچنین با همکاری پالایشگاه شازند حدود 90 درصد سوخت مورد نیاز تامین شد که امید است در سال جاری به 95 درصد برسد اما سوخت داخل،مشمول مالیات بر ارزش افزوده است و به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مدرس خیابانی گفت: به رغم بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی ، رشد 6 درصدی در جابجایی کالای کانتینری پیش بینی می شود و امید است سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده همکاری داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام