هشدار صندوق بین‌المللی پول به نوسانات شدید بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی اعلام کرد : پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصاد‌های درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشور‌ها را به خطر اندازد. خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه هستند که فعلا مهار شده اما نهاد‌های نظارتی ، شرایط را تحت کنترل داشته باشند.

بر اساس این گزارش ، دیروز بیت کوین بر خلاف روند افزایشی قیمت طلا با بیش از ۳ درصد کاهش به ۵۴ هزار دلار رسید . قیمت آتی طلا در دسامبر (دی) سال گذشته با بیش از ۵ دلار افزایش به ۱۷۶۱ دلار رسید.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول با درگیر شدن مشاغل با اختلالات مداوم زنجیره تامین و فشار‌های تورمی ، بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کرونا محدود شده و چشم انداز‌های رشد را برای آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ صنعتی کاهش داده است.

با توجه به افزایش سرعت تورم ، بانک‌های مرکزی وادار می‌شوند سیاست‌های انبساطی را مهار کنند. به همین دلیل بازده اوراق قرضه در پیش بینی شرایط پولی شدیدتر افزایش یافت.

بازدهی خزانه داری دو ساله به ۰.۳۴۵۹ درصد رسید. سطحی که آخرین بار از مارس ( اسفند) ۲۰۲۰ مشاهده شده بود و از ۰.۳۱۸ درصد در روز جمعه افزایش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام