گزارش نماینده مجلس از زمان حضور ایران در مذاکرات وین و انتظار از آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی علیزاده در جلسه علنی مجلس در خصوص مذاکرات برجامی گفت: شنیده ها حاکی از آن است که طی چند هفته آینده ، دولت قصد دارد برای ادامه مذاکرات در وین حاضر شود. ۶ دوره مذاکرات در دولت روحانی انجام شد اما به جایی نرسید. لذا برای دور جدید گفتگوها باید به چند نکته توجه شود.

وی افزود: اطلاعات نشان می دهد پیشنهادات آمریکا که در مذاکرات قبلی مطرح شد با توافق سال ۹۴ تفاوت اساسی دارد و فراتر از برجام است. کنگره آمریکا در سال ۹۶ با ۹۹ درصد آرا قانون کاتسا را مصوب کرد که براساس آن تحریم های ظالمانه ای فراتر از مسائل هسته ای و در حوزه موشکی، حقوق بشری و حضور برون مرزی بر ایران تحمیل شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود مصوبه کنگره آمریکا اساسا برجام ۹۴ شکست خورده ولی بایدن ادعا دارد از اختیارات استفاده کرده و هر ۶ ماه یکبار این قانون را تعلیق می کند اما آیا سرمایه گذاری حاضر است در این شرایط با ایران کار کند و آیا طرحی با این شرایط به نتیجه می رسد؟

علیزاده گفت: آیا بعد از ۶ ماه دولت آمریکا شرایط جدیدی برای ایران در نظر نخواهد گرفت؟ انتظار می رود هر نوع تحریمی لغو شود. لذا دولت نباید در مذاکرات عجله کند. نباید تولید اورانیوم فلزی و یا غنی سازی را به امید مذاکرات وین متوقف کرد. باید قانون کاتسا به طور کلی در آمریکا لغو شود و تحریمی علیه ایران وجود نداشته باشد. اساس مذاکرات باید براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام