ششمین رئیس سازمان بورس معرفی شد/ ثبت رکورد منفی مدیریت و ...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی معرفی 5 عضو جدید شورای عالی بورس توسط هیات دولت (میر فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی و رسول سعدی و علی امامی میبدی به عنوان خبره دو بورس کالا و انرژی ) ، شب گذشته جلسه این شورا برای تعیین هیات مدیره و رئیس جدید سازمان بورس برگزار شد .

به این ترتیب به جز محسن خدابخش که از فروردین سال جاری ، عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران شده بود، چهار عضو هیات مدیره سازمان به دلیل اتمام دوره ، تغییر کردند و مجید عشقی ، مهرداد مسعودی فر ، علیرضا ناصرپور و حسن فرج زاده، جانشین محمدعلی دهقان دهنوی ، محمد حسن ابراهیمی سروعلیا ، مصطفی بهشتی سرشت و جعفر جمالی شدند . 

با این ترکیب برخلاف انتظار اکثر فعالان که منتظر حضور حامد سلطانی نژاد مدیرعامل فعلی بورس کالا در ریاست نهاد ناظر بازار سرمایه بودند، مجید عشقی به عنوان ششمین رئیس سازمان بورس ( از زمان تاسیس سازمان جدید در سال 84 و بعد از بعد از صالح آبادی ، فطانت ، محمدی ، فطانت و دهقان دهنوی) شد .

وی با مدرک مدیریت دانشگاه امام صادق ، پیش از این قائم مقام بورس کالا بوده و با 20 سال سابقه در کارگزاری تدبیرگران فردا، سرمایه گذاری پویا، گروه توسعه سیستم سانای شرق، سرمایه گذاری تدبیر ارزش، توسعه اقتصاد بین الملل آینده، سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس، صندوق سرمایه گذاری مشترک پیروزان، سامان تجارت تدبیر ایرانیان، گروه توسعه اقتصاد، کارآفرینان دامون و کارگزاری بانک پاسارگاد عضو هیات مدیره بود.

دوره مدیریت سازمان بورس بازهم کوتاه تر شد و رکورد منفی زد

براساس این گزارش با توجه به حضور 8 ماه پیش دهقان دهنوی ، باز هم دوره مدیریت سازمان که تا قبل از این مربوط به قالیباف اصل با 9 ماه و سپس محمد فطانت با حدود دو سال بود ، کوتاه تر و رکورد جدیدی ثبت شد .

در میان اعضای هیات مدیره قبلی سازمان بورس هم ، مصطفی بهشتی سرشت و جعفر جمالی با 7 ماه و 10 سال، کمترین و بیشترین زمان حضور را داشتند .

علاوه بر این به جز محسن خدابخش و مجید عشقی ، اطلاعاتی از سوابق سه عضو دیگر هیات مدیره نیست .

انتهای پیام