انتظار رضایی از افزایش سهم بورس در تامین سرمایه ها و ۵ عضو جدید شورا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رضایی در دیدار با اعضای جدید شورای‌عالی بورس، گفت: بورس یکی از بهترین ابزارها و منابع تامین سرمایه بوده و حضور مردم از صحیح‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری به ویژه برای سرمایه‌های خرد است .

وی ادامه داد: تا ۱۰ سال پیش ۹۰ درصد تامین سرمایه ها توسط بانک ها و ۱۰ درصد هم مربوط به بزار سرمایه بود که امروزه به ۲۰ درصد رسیده ولی هنوز مناسب نبوده و با توجه به ظرفیت بالای فعالیت‌های اقتصادی باید به ۴۰ درصد برسد. بنابراین هدف اعضای جدید شورای‌عالی بورس باید افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌های بزرگ باشد.

این مقام مسئول افزود: اولین شرط تحقق این هدف ، ترمیم و تقویت اعتماد مردم به بازار سرمایه بوده که از سیاست‌ها و اولویت‌های جدی رئیس جمهور و دولت است. اولین نکته در الزامات تقویت بازار سرمایه هم تعمیق‌ بازار است و باید بازار اولیه جدی گرفته شود. افزایش و رشد ارزش بازار سرمایه ابتدا باید متکی بر عرضه اولیه باشد تا از حباب ، جلوگیری و ارزش و بازدهی بازار واقعی‌تر شود .

رضایی گفت: ضرورت دارد همه راهکارهای مختلف برای کاهش خطر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ، بررسی و طرح‌های عملی موثر از جمله ایجاد بیمه‌های سرمایه‌گذاری ارائه و اجرا شود . اعضای جدید شورای‌عالی بورس هم نسبت به صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد حساسیت بیشتری داشته باشند. گاهی لازم است سرمایه‌گذاران خرد هم در هیات مدیره‌ها نماینده داشته باشند. چرا که شاید از منافع آنان در برابر سرمایه‌گذاران کلان دفاع مناسبی انجام نشود.

انتهای پیام