پیش بینی نفت ۸۵ دلاری طی چند سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از سی ان‌بی‌سی، دامین کوروالین ضمن پیش بینی نفت 85 دلاری در چند سال آینده در پی بهبود تقاضا و کاهش عرضه گفت: زیرساخت‌های بازار باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و این شرایط همچون شوک زودگذر زمستان برای قیمت گاز نخواهد بود. بلکه آغاز قیمت‌گذاری واقعی و بالا برای نفت است.

وی افزود: قیمت نفت برنت که روز گذشته با  1.24 درصد افزایش به بیش از 84 دلار رسید در پایان سال جاری میلادی 90 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌ شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: کسری موجود در بازار نفت طولانی‌ترین کسری طی دهه‌های گذشته‌ است و تقاضا در فصل زمستان همچنان از عرضه بیشتر خواهد بود. کمبود سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اکتشاف علی‌رغم افزایش تقاضا، حاکی از ادامه افزایش قیمت نفت حداقل در یک سال آینده است.

کوروالین گفت: اتفاقی که در بازار زغال‌ سنگ می‌افتد یعنی افزایش قیمت به‌ دلیل پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه ، زنگ هشدار برای نفت است. فعالیت‌های حفاری در بخش عرضه ، بهبود چندانی نداشته‌ در حالی که تقاضا رو به‌ افزایش است. بنابراین کسری در بازار ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: علی‌رغم افزایش 60 درصدی قیمت نفت در سال جاری میلادی ، تولیدکنندگان عرضه را بالا نبرده‌اند. تقاضا رو به‌ افزایش است و سرمایه‌گذاری در بخش تولید باید افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام