آخرین وضعیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان از زبان وزیر نیرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، علی اکبر محرابیان در خصوص آخرین وضعیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان سال جاری گفت:  سال گذشته مخازن سوخت نیروگاه‌ها به موقع پر نشد و در پی محدودیت برای تأمین گاز ، تأمین سوخت نیروگاهی هم با اختلال مواجه شد.

وی افزود: در سال جاری از یک ماه گذشته در اقدامی مشترک با وزارت نفت ، ناوگان حمل و نقل بسیج شد و با افزایش ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها ، موجودی مخازن بالاتر از میزان سال گدشته است. این شرایط تا دستیابی به سطح ذخیره مطمئن ادامه می یابد و اگر سوخت‌رسانی ، طبق برنامه انجام شود نگرانی بابت تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین مصوبه خوبی در دولت برای تشویق مالکان ناوگان صورت گرفت و با سرعت بسیار خوبی سوخت‌رسانی در حال انجام است. درحال حاضر ذخیره‌سازی حداکثری سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌ها در حال انجام است و به موازات آن اقداماتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت برداشت از میادین و شیرین‌سازی روزانه گاز در پالایشگاه‌های گازی انجام می‌شود.

محرابیان گفت: با وجود تمام برنامه‌ها در بخش عرضه ، هنوز اقدام موثری در راستای مدیریت تقاضا و بهینه‌ سازی مصرف در زمستان انجام نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام