دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ‌محسن رضایی در حاشیه بازدید از روند ترخیص ، تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی ضمن تاکید بر لزوم ترخیص فوری کالاهای اساسی گفت : مشکلات این بندر نشان می‌دهد علاوه بر تحریم‌های خارجی ، تحریم داخلی هم در اختیار دولتمردان وجود دارد و تا بر طرف نشود ، رفع تحریم خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: تاخیر دو ماهه کشتی در لنگرگاه ، تعداد زیاد مجوزهای تخلیه کالا و عدم هماهنگی بین مجوزها سبب ترخیص دیر هنگام و رسوب کالا در گمرک ، افزایش یک تا دو درصدی قیمت‌ها و به موقع نرسیدن کالای اساسی به مردم می‌شود.

این معاون ادامه داد: یکی از دلایل تورم ، تاخیر در واردات و صادرات از بنادر است که هزینه کالاهای صادراتی را افزایش می‌دهد و سبب می‎شود در رقابت با کشورهای رقیب ، صادرات کمتری داشته باشیم.

رضایی گفت: شناسایی و رفع مسئله تحریم‌های داخلی از جمله در بنادر و گمرکات با هدف کم کردن هزینه‌های مدیریتی بر مردم ، توسط دولت در حال انجام است.

وی افزود: دولت در حال برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل صادرات و واردات ، سرمایه گذاری خارجی و تشویق ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در ایران است و در ماه‌های آینده گزارش‌های بهتری ارائه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام