آمادگی انتقال دو سه ساله همه کارخانه‌های صنعت بورسی به محل جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن کرمی با اشاره به ظرفیت بالای سر دهات محل جدید انبار پسماند روی گفت: دستگاه قضایی زنجان برای انتقال همه کارخانه‌های سرب و روی استان به روستای سردهات آمادگی دارد و در صورت لزوم طی دو تا ۳ سال می‌توان این نقل و انتقالات را به محل جدید انجام داد.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده شرایط جوی از جمله رطوبت در منطقه چپ‌چپ به منظور استقرار احتمالی شرکت های تولید سرب و روی یکسان است اما روستای سردهات مزایای بیشتری دارد.

این مقام قضایی ادامه داد : قبل از انتقال پسماند روی به سردهات با صرف وقت و انرژی بسیار، مسئولان نسبت به انبار پسماند روی زنجان در این محل مجاب شدند و نباید به دنبال محل دیگری برای این منظور بود . چرا که ضمن بروز مشکلات متعدد این روستا ظرفیت و معیارهای لازم برای انتقال همه کارخانه های سرب و روی را دارد.

کرمی گفت: وجود بزرگراه کنار محل تعیین شده سردهات در راستای سهولت حمل و نقل ، عرصه درجه ۴ با هدف نبود مشکل پیرامونی به لحاظ زراعت و حداقل فاصله تا منبع تامین خاک از جمله مهمترین معیارهای انتخاب محل جدید برای انبار و انتقال احتمالی کارخانه های سرب و روی به شمار می روند.

براساس این گزارش، شرکت های کالسیمین، فرآوري‌موادمعدني‌ ، ملی سرب و روی ، کیمیای زنجان گستران ، زرین معدن آسیا و صنعت روی زنگان از جمله شرکت های بورسی و فرابورسی حاضر در زنجان هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام