جمعیت ایران تا ۱۵ سال آینده از ۹۵ میلیون نفر هم فراتر می رود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار در رابطه با شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و رشد جمعیت بر اساس شاخص باروری، مرگ و میر، مهاجرت ، ترکیب سنی و جنسی طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۱۵ اعلام کرد: طبق برآورد مراجع رسمی ، جمعیت ایران از حدود ۸۱.۰۷ میلیون نفر در سال ۹۶ با روندی افزایشی به بیش از ۹۵.۲ میلیون نفر در سال ۱۴۱۵ می‌ رسد.

بر اساس این گزارش، ترکیب جمعیتی طوری پیش رفته که در سال ۹۶ تعداد مردان  ۴۱.۰۴ میلیون و حدود یک میلیون نفر بیش از زنان بود و در سال ۱۴۱۵ تعداد مردان به ۴۷.۹ و زنان به ۴۷.۳ میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

اما در مناطق شهری و روستایی تا سال ۱۴۱۵ تعداد زنان و مردان نسبت به سال ۹۶ در مواردی با کاهش مواجه خواهد شد. در سال ۹۶ تعداد مردان و زنان در شهرها ۶۰.۲ میلیون نفر بود اما تا ۱۵ سال آینده مجموع زنان و مردان به ۷۶.۳ میلیون نفر خواهد رسید که سهم مردان ۳۸.۳ و زنان ۳۷.۹ میلیون است.

در روستاها در سال ۹۶، جمعیت مردان و زنان  ۲۰.۷ میلیون نفر بود که در سال ۱۴۱۵ حدود دو میلیون نفر کاهش می یابد و به ۱۸.۹ میلیون نفر می رسد. تعداد مردان هم از ۱۰.۵ به ۹.۵ و زنان از ۱۰.۲ به ۹.۴ میلیون نفر در سال ۱۴۱۵ کاهش خواهد یافت.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام