پالایشگاه ها و دولت سهامدار پتروپالایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی نخعی با اشاره به دستور کار نشست امروز کمیسیون انرژی با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت به تسنیم گفت: اساسنامه و احکام بودجه ای شرکت ملی پالایش و پخش به هیات دولت و سازمان برنامه ارسال شده و درصورت تایید به مجلس ارائه خواهد شد. 

وی افزود: سالاری روند سوخت‌رسانی در زمستان را مثبت ارزیابی و اعلام کرده ذخایر خوبی از نفت گاز و نفت کوره موجود است و در صورت ادامه این روند ، مشکلات قطعی برق و توقف نیروگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت بسیار کاهش می یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته بحران خاموشی جدی است. از آنجا که روند ناترازی میان تولید گاز و مصرف انرژی در زمستان روز بروز در حال افزایش است و حتی اگر سال جاری این ناترازی مدیریت شود برای سال‌های آتی همچنان ادامه خواهد داشت ، باید در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت موضوع افزایش تولید گاز و اصلاح الگوی مصرف را جدی‌تر دنبال کرد.

نخعی گفت: به گفته سالاری، برنامه‌ریزی برای ساخت پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای نفت با سهامداری پالایشگاه‌ها و دولت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: احداث خط لوله دوم بندرعباس به رفسنجان برای انتقال فرآورده‌های نفتی جنوب به شمال و خط لوله رفسنجان به بیرجند و تربت حیدریه از مهمترین برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام