دستور رئیسی به سه وزارتخانه برای کنترل بازار و کاهش تورم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی تفرقه‌ آمیز برخلاف وحدت انجام دهد در زمین دشمن بازی کرده است.

وی افزود: وزارتخانه‌های کشاورزی، صنعت و دادگستری بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند. مردم باید درباره تامین معیشت احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوء استفاده فرصت طلبان ، باید پیگیری جدی و فوری شود.

رئیس جمهور ادامه داد :  از احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مسعود میر کاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی می شود . امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه همچون دولت های پیشین با استقراض از بانک مرکزی ، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم!

رئیسی با تاکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند ، گفت :  این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که توان مالی و زبانی برای بیان مشکلات ندارند . لذا باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به ویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام