آغاز ثبت نام متقاضیان طرح جهش تولید مسکن از امروز در ۳۱ استان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن در سامانه سمن به نشانی saman.mrud.ir از امروز در ۳۱ استان آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود روی گزینه "ثبت نام نهضت ملی مسکن" کلیک کنند.

بر اساس این گزارش، عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن ، سبز بودن فرم ج ، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتنن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا از شروط اصلی است.

محدودیتی برای نام‌نویسی وجود ندارد. بعد از یک ماه پالایش اطلاعات شروع می‌شود. هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات توسط بانک مرکزی اعلام نشده اما به گفته نمایندگان مجلس ، تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. اقساط هم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه در این خصوص گفت: متقاضیانی که صحت مدارک آنها تایید شده به نظام بانکی برای تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خود معرفی می‌شوند.

وی افزود: به محض تامین اراضی در شهرهایی که زمین برای آنها در این مرحله تامین نشده ، ثبت نام دوره بعد آغاز می‌شود. همچنین متقاضیانی که شهر مورد تقاضای آنها در این دوره از ثبت نام در فهرست شهرها نیست باید منتظر باشند تا اراضی در شهر مورد تقاضای آنها تامین شود.

پیشنهاد وزارت راه در جلسه شورای عالی مسکن برای افزایش تسهیلات بانکی مطرح شده که در صورت موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام