اعلام حمایت بایدن از تایوان در صورت حمله نظامی چین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بایدن با اعلام حمایت از تایوان در صورت حمله چین به سی.ان.ان گفت: واشنگتن طبق قانون موظف است شرایط و تجهیزات دفاعی را در اختیار تایوان قرار دهد و با هرگونه تغییر یک جانبه در وضع موجود مخالف است.

وی افزود: مردم نباید نسبت به قدرت نظامی واشنگتن نگران باشند. چین، روسیه و سایر جهان باید بدانند آمریکا قدرتمندترین ارتش جنگی را در طول تاریخ جهان داشت. دولت بایدن خواهان جنگ سرد با چین نیست اما عقب نشینی نمی‌کند و هرگز دیدگاه را تغییر نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، خاویر چانگ سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان در واکنش به اظهارات بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد : موضع کاخ سفید ثابت می‌ماند . مسئله این است که در صورت جلب حمایت آمریکا، تایوان نه تسلیم فشار می‌شود و نه پیشروی عجولانه خواهد داشت. تایوان عزمی راسخ برای دفاع دارد.

پیش از این وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ، تنش‌های نظامی بین تایوان و چین در بدترین حالت در بیش از ۴۰ سال گذشته قرار دارد. چین قادر است تا سال ۲۰۲۵ حمله ای تمام عیار انجام دهد ولی تایوان به عنوان کشور مستقل از آزادی‌ و دموکراسی دفاع خواهد کرد

ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل در این خصوص گفت : پکن پیوند مجدد مسالمت آمیز با تایوان را دنبال می‌کند و به تلاش‌های تجزیه طلبانه حزب حاکم دموکراتیک تایوان پاسخ می‌دهد.

وی افزود: چین مشکل ساز نیست اما برخی کشورها به ویژه آمریکا اقدامات خطرناکی انجام می‌دهند. کشاندن تایوان به جنگ قطعا به نفع هیچکس نیست. حتی آمریکا هم از آن سودی نخواهد برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام