سهام شناور آزاد شرکت های بورسی و فرابورسی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن انصاری مهیاری از انتشار سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برای دوره یکساله منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

براین اساس در راستای ابلاغیه ضوابط نحوه محاسبه سهام شناور آزاد ناشران پذیرفته شده در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس، مصوب شورای عالی بورس ۱۱ مرداد سال ۸۹، سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس برای دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ منتشر شد.

سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری (حاصل تقسیم تعداد روزهایی از دوره مالی ناشر آن معاملات سهام در بازار عادی بیش از ۰.۰۰۰۱ تعداد سهام ناشر بر نصف روزهای معاملاتی آن دوره و حداکثر معادل یک است) ارائه شده است. شروع دوره مالی برای تمامی شرکت‌ها به جز عرضه شده طی دوره ای که متناسب با روز عرضه تا آخر دوره محاسبه شده از یکم مهر سال ۹۹ تا ۳۱ شهریور سال جاری در نظر گرفته شده است.

طبق این اطلاعیه آن میزان از سهام شرکت‌هایی که در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (سهام عدالت) است در صورتی‌که مجموع درصد سهام این  شرکت‌ها بیش از ۵ درصد شده باشد به‌عنوان سهام مدیریتی محاسبه شده است. دارندگان سهام عدالت روش مستقیم در زمره سهامداران غیرمدیریتی قرار گرفته‌اند.

بنابراین گزارش، برای مشاهده کامل اطلاعیه، اینجا را مشاهده  کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام