احتمال چکش‌کاری نهایی طرح واردات خودرو در مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق برنامه مجلس ، طرح ساماندهی صنعت خودرو فردا با حضور رضا فاطمی‌ امین ، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران در کمیسیون صنایع بررسی می شود .

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه، واردات خودرو مشروط بر اینکه منجر به خروج ارز نشود، آزاد و قرار شد شورای رقابت مسئولیت تعیین نوع و تعداد خودروهای وارداتی را هر شش ماه یکبار بر عهده بگیرد .

شورای نگهبان هم دو ایراد کلی در خصوص منشأ ارز و دستورالعمل اجرایی این مصوبه داشت. همچنین هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست کلی نظام نیز ایرادات‌ دیگری به طرح واردات خودرو داشتند و آن را در تضاد با اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

به گفته کارشناسان ، اگر مجلس بتواند ایرادات شورای نگهبان را رفع کند ، راه برای اجرای مصوبه آزادسازی واردات باز خواهد شد. طراحان اصلی این مصوبه ، پس از ایرادات شورای نگهبان با اطمینان از رفع آنها صحبت به میان آوردند و باید منتظر ماند آیا در نهایت واردات خودرو پس از سه سال آزاد خواهد شد یا خیر.

طبق اعلام یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس ، هفته گذشته اصلاحاتی در مصوبه واردات خودرو با توجه به ایرادات شورای نگهبان، انجام شده و شاید فردا روز نهایی شدن آن برای ارائه به صحن علنی باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام