مصوبه‌ ماندگار برای اصلاح بورس و هماهنگی‌ با بانک مرکزی در دو حوزه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که با هدف بررسی برنامه‌های وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بورس تشکیل شده بود ، گفت: باید نگاه راهبردی به مسیر حرکت بازار سرمایه به عنوان یکی از اساسی‌ترین بازار‌ها داشت و در کارگروه مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس برای مصوبه‌ای ماندگار جهت اصلاح بازار تلاش می شود .

وی ادامه داد : در جلسه دیروز با بانک مرکزی، ابزار‌های تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازارسرمایه اهمیت دارد، بررسی و هماهنگی‌هایی برای همسان سازی سیاست گذاری‌ها و نرخ ارز شد. چرا که دولت نقش شفاف سازی و سالم سازی و ثبات و اعتماد بازار سرمایه را دارد.

این مقام مسئول افزود: بورس نماد هماهنگی سیاست‌های مختلف در حوزه‌هایی از جمله صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت و... بوده و بهبود بلندمدت و ایجاد اعتماد، مستلزم عملکرد تمام  این بخش‌ها است. انتظارات سهامداران و فعالان با عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی هم مطابقت دارد و نباید صرفا" به ایفای نقش یک وزارتخانه محدود شود.

خاندوزی همچنین از سهامداران حقیقی خواست سواد مالی را ارتقا داده و سطح انتظارات را با واقعیت‌ها و جنس بازار سرمایه تطبیق دهند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم ضمن ارایه برنامه‌ها و عملکرد به سؤالات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد.

انتهای پیام