رفع اتهام گرانی از شرکت های تولید کننده رب گوجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد میررضوی در رابطه با افزایش قیمت رب گوجه در بازار به تسنیم گفت: کارخانه ها هیچ افزایش قیمتی اعمال نکردند اما برخی می گویند فروشگاه ها رب گوجه فرنگی 50 هزار تومانی هم می فروشند که این موضوع به نظر درست نیست. اگر در بازار رب گوجه ای بیش از ۴۰ هزار تومان قیمت خورده بود اطلاع داده شود تا با تولیدکننده برخورد شود.

وی افزود: قیمت های مختلفی در بازار به صورت شفاهی است اما ملاک قیمت درج شده بر روی بسته بندی است. قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به علت کاهش باران ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است در حالی که سال گذشته قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۴ هزار تومان بود و موضوعات این چنینی تاثیرات خاص را بر روند تولید رب گوجه گذاشت.

دبیر انجمن صنایع کنسرو با اعلام اینکه محصولات کنسروی قیمت گذاری دستوری ندارند و هر شرکت تولیدی متناسب با هزینه های تمام شده قیمت محصولات را تعیین می کند، گفت: البته در بخش نظارتی کنترل لازم بر قیمت ها صورت می گیرد تا شرکت تولیدی قیمت های غیر منطقی را بر روی محصولات درج نکنند.

میررضوی در رابطه با شبهه تمایل کارخانه ها به صادرات رب گوجه فرنگی هم توضیح داد: صادرات رب ضد عفونی و فله ایی انجام نمی‌شود. البته اگر رب ضدعفونی شده صادر نشود بازارهای صادراتی از دست می رود و مشکلات زیادی ایجاد می شود ولی به هیچ عنوان بازار صادراتی به تامین نیاز بازار داخلی اولویت ندارد.

بنابراین گزارش، طی ماه گذشته هر قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰گرمی با نوسان قیمتی زیادی روبرو شده به نحوی که از ۳۲ به ۴۰ هزار تومان رسیده و برخی تولیدکنندگان با قیمت ۴۸ هزار تومان اقدام به فروش می کنند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام