ترامپ پس از ۲۵ سال از فهرست ثروتمندان آمریکا خارج شد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فوربس، ثروت ترامپ حدود ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود که نشان می دهد وی ۴۰۰ میلیون دلار تا رسیدن به حد نصاب برای قرار گرفتن در فهرست سال جاری ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا فاصله دارد.

بر اساس این گزارش این تاجر املاک و مستغلات به همان اندازه ثروتمند است که یک سال پیش بود. یعنی زمانی که در رتبه 339 قرار داشت اما ثروت وی نسبت به زمان شروع کرونا، 600 میلیون دلار کاهش یافته است.

سهام شرکت‌های فناوری، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها در دوران کرونا رشد کرده‌اند اما ارزش املاک در شهرهای بزرگ که بخش اعظم ثروت ترامپ را تشکیل می دهند، رشدی نداشته و باعث شده از باشگاه ثروتمندان آمریکا بیرون رانده شود.

وی پنج سال پیش فرصتی طلایی برای تنوع بخشیدن به ثروت داشت. پس از انتخابات 2016، برخی مقامات دولت آمریکا ترامپ را تحت فشار قرار دادند تا دارایی های املاک را برای فروش بگذارد که به وی امکان می‌داد، درآمدهای حاصل را مجدداً در صندوق‌های شاخص ، سرمایه‌گذاری کند و بدون تضاد منافع ، سمت را به عهده بگیرد.

از سال 1997 تا 2016، ترامپ جایگاهی در نیمه اول فهرست 400 ثروتمند فوربس را حفظ کرد اما در سالی که به ریاست جمهوری رسید، اوضاع بدتر شد. حال پس از پنج سال پیاپی سقوط وی در این رتبه بندی به طور کامل از فهرست خارج شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام