افزایش ظرفیت۳۰۰ هزاربشکه ایی پالایشگاه ها و مشخص شدن سهمیه قیر رایگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در زمینه فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‌های خوبی حاصل شده ، گفت: افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی ادامه دارد و وزارت نفت برای افزایش 300 هزار بشکه‌ای تولید در انتظار دریافت مجوز است .

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی نفت ، میدان‌های پارس شمالی و کیش به بهره‌برداری می‌رسند و میادین باقی‌مانده پارس جنوبی هم تکمیل خواهند شد تا تولید گاز افزایش یابد و در سال‌های آینده کمبودی وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت معطل نتیجه برجام نمانده و در بخش سرمایه‌گذاری ، فعالیت‌هایی آغاز شده و در بخش حفظ و نگهداشت نفت و گاز هم قراردادهای خوبی آماده امضا است.

اوجی درباره سوخت زمستانی هم توضیح داد: دولت از زمان روی کار آمدن با ۴۰ میلیون متر مکعب کسری گاز مواجه بود اما با همکاری شرکت ملی گاز و نشست‌های پرشمار ، ذخیره‌سازی‌های سوخت زمستانی از سال گذشته بهتر است.

وی افزود: سهمیه‌ قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی هم مشخص و حواله‌ها توزیع شده که امید است به‌ سرعت اجرایی شود.

اوجی ادامه داد: در بخش پتروشیمی حدود ۷.۸ میلیارد دلار واریزی به سامانه نیما انجام شده و امید است با مساعدت نمایندگان مجلس دربودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه سرمایه‌گذاری در این صنعت شتاب گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام