آمار جدید اوپک از نفت ۸۲ دلاری ایران و صادرات ۲.۵ میلیون بشکه ایی در روز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه اعلام کرد: قیمت نفت ایران در اکتبر (مهر ) سال جاری با 8 دلار افزایش به 82 دلار و حجم روزانه تولید به 2.5 میلیون بشکه رسید که نسبت به شهریور 10 هزار بشکه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، ایران از فروردینسال جاری تاکنون ، جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت را حفظ کرده است. عربستان با تولید روزانه بیش از 9.7 میلیون ، عراق 4.1 و امارات با 2.8 میلیون بشکه سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک به شمار می‌روند. متوسط قیمت نفت ایران در 10 ماه نخست سال جاری میلادی 28 دلار بیش از مدت مشابه سال گذشته بود.

ایران قبل از تحریم‌ها سومین تولیدکننده نفت اوپک پس از عربستان و عراق بود. تمام تولید کنندگان به جز آنگولا، گینه ، گابن و نیجریه افزایش تولید داشتند که بیشترین و کمترین میزان تولید به عربستان و نیجریه با 110 و 45 هزار بشکه در روز تعلق دارد. ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

تمام درجات نفتی در مهر ماه رشد قیمت داشتند که بیشترین افزایش به نفت زفیرو گینه با بیش از 10 دلار تعلق دارد. نفت عربستان با 7 دلار افزایش 82.77 دلار در هر بشکه فروخته شد.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک طی این ماه با بیش از 8 دلار افزایش نسبت به شهریور به 82 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال هم به طور متوسط 83 دلار فروخته شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام