آژیر بیدارباش سخنگوی دولت و سه راهکار مولدسازی دارایی‌های مازاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به لزوم شفاف سازی و استفاده از همه ظرفیت‌های راکد اموال دولتی گفت : مولدسازی دارایی‌های دولتی، کم‌ هزینه‌ترین روش تامین بودجه است که موجب افزایش بهره‌وری و بازدهی دارایی‌ها شده و یکی از عوامل رشد اقتصادی است.

وی افزود: آژیر بیدارباش برای استفاده از همه ظرفیت‌های راکد اموال و دارایی‌های دولتی و شفافیت باید به صدا درآید و رئیسی بر همکاری حداکثری همه دستگاه‌ها با وزارت اقتصاد برای فروش و مولدسازی اموال مازاد و راکد تاکید دارد. در این میان مدیریت بهینه دارایی‌های دولتی و خاتمه دادن به سال ها سوء مدیریت در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: 5 مانع برای مولدسازی دارایی‌های مازاد دولتی شناسایی شده که شامل شناسایی دقیق تمام اموال مازاد و راکد دولت در استان‌ها و عدم شفافیت در این خصوص، دشواری در صدور مجوز مولدسازی دارایی‌ها، شیوه ها و چارچوب قیمت‌گذاری دارایی‌ها برای عدم سوء استفاده از بیت‌المال، شیوه‌های مدرن و کارآمد فروش و مولدسازی دارایی‌ها و موانع نظارتی و قضائی پیش روی مولدسازی اموال است.

خاندوزی گفت: برای رفع این موانع، سه راهکار جدی مطرح و قرار شد در جلسات آینده ستاد اقتصادی دولت، نتیجه و چارچوب اجرایی آنها در اختیار اعضا قرار گیرد تا پس از بحث و بررسی به تصویب برسد و تکالیفی برای مدیران دولتی در این خصوص تعیین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام