روایت عشقی از شرط عرضه اولیه و علت زیان سهامداران با چند مثال !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی با بیان اینکه اگر فردی به دنبال کسب سود کوتاه مدت است،  امکان دارد بازار سرمایه در دوره هایی پاسخگو نباشد به خانه ملت گفت: طبق آمارها، شاخص بلندمدت هر کدام از صنایع در مقایسه با دیگر بازارها سود بیشتری دارد. مثلا سرمایه‌گذاری در روند بیست، ده و گاها ۵ ساله بسیار بهتر از سایر بازارهای مولد و غیر مولد نظیر ارز و سکه بازدهی داشته است.

وی افزود: متاسفانه حجم زیادی از مردم با تشویق زیاد از سوی شبکه های اجتماعی، رسانه های غیر رسمی و حتی رسمی وارد بازار سرمایه شدند و بطور مستقیم اقدام به خرید و فروش های مستمری کردند و در ریزش بازار که دور از انتظار هم نبود، متضرر شدند و اکنون انتظار دارند در بازه زمانی کوتاه بازدهی بالایی کسب کرده و جبران ضرر کنند. مشکل از همینجا آغاز می شود و باید افراد با دانش کامل و دریافت مشاوره به بازار سرمایه وارد شوند و به فعالیت ادامه دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: آیا هدف از سرمایه گذاری در بورس، دریافت سود کوتاه مدت و خارج شدن از این بازار است؟ ابداً این گونه نیست اصالت در سهامداری حفظ ارزش دارایی و توسعه مستمر و پیوسته آن با بهره مندی از سود دهی شرکت ها است و طبعا مصونیت بخشی از دارایی ها در شرایط تورمی را هم در پی دارد. ورود مقطعی به نیت جلب بازدهی بالا آن هم بدون اطلاعات و تجربه مکفی، ریسک بزرگی است. در سال‌های کار حرفه ای هیچ گاه به کسی توصیه نشد پول ضروری کنار گذاشته شده را وارد بورس کنند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت سودی دریافت کنند.

عشقی گفت: یک شخص منزل و خودرو را فروخت و در بورس سرمایه گذاری کرد آن هم در شرایطی که در اوج قرار داشت. امید می رود بتوان با استفاده از ساختارهای روابط عمومی و آموزشی به بحث سواد مالی افراد بها داده و آن را افزایش داد تا با چشم باز انتخاب کنند و از مزایای بی شمار بازار مالی بهره مند شوند. عرضه اولیه سهام شرکت ها متناسب با کشش بازار و بسته به شرایط واگذاری سهام دولتی و شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام