رئیس جمهور هم دستور بدهد وزارتخانه ها اموال مازاد را نمی‌فروشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه اطلاعات اعلام کرد: وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به ابراهیم رئیسی اعلام کرده در قانون بودجه قرار بوده از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و در بودجه هزینه شود اما در ۶ ماه گذشته فقط یک درصد درآمد پیش‌بینی شده معادل ۴۷۳ میلیارد تومان از این محل محقق شده است.

اگر تصور شود با دستور و ابلاغ رئیس جمهور از فردا همه برای معرفی اموال و برگزاری مزایده فروش به صف می‌شوند و درآمد پیش بینی شده تحقق می‌یابد، معجزه‌ است!

اگر قرار باشد با این قبیل دستورات اوضاع پیش برود یک درصد درآمد هم در ۶ ماهه دوم حاصل می‌شود و پیش‌بینی کسب درآمد ۴۵ هزار میلیارد تومانی می‌شود کمتر از هزار میلیارد تومان و چون این پیش‌بینی درآمدی تا ریال آخر در بودجه آمده و خرج برای آن تراشیده شده به همین میزان تبدیل به کسری بودجه می‌شود که آثار و عواقب آن فقط دامن گیر مردم می شود!

از این دست شاهکارها در نظام بودجه‌ ریزی و ارائه لایحه و تصویب در مجلس کم نداشته و نداریم و به این دولت و آن دولت هم مرتبط نیست.

مالکان اموال منقول و غیرمنقول هم حساب می‌کنند که اینها دارایی وزارتخانه، استان ، شرکت یا اداره آنها است. پس باید دو دستی آن را نگه دارند. چون وقتی قرار نیست در ازای آن پولی دریافت کنند این چه کاری است؟ به قول معروف وقتی قرار نیست این دیگ برای آنها بجوشد پس… !

محمد باقر نوبخت رئیس برنامه و بودجه دولت قبل هم چنین ادعایی می کرد ولی هرگز و در هیچ دولتی حتی ده درصد این درآمد خیالی هم محقق نشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام