سامانه صدور کارت سوخت المثنی تا پایان هفته راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود رضایی در گفت و گویی تلویزیونی گفت: صدور کارت‌های هوشمند سوخت المثنی از طریق خدمتی مشترک بین وزارت نفت و بانک اطلاعاتی پلیس راهور ناجا انجام می‌شود و اختلال سراسری سبب شد تا ارتباط به‌دلیل حفظ امنیت دو سیستم قطع شود. همکاران در کنار پلیس راهور ناجا طراحی‌های امنیتی این پیوند ارتباطی را بازبینی کردند و تا پایان هفته سامانه راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی که کارت‌های سوخت آنها مفقود شده می‌توانند به پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و فرآیند صدور نیز به شیوه گذشته انجام می‌شود یعنی می‌توانند با مدارک مربوط به خودرو، مالک و بیمه‌نامه مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سامانه از سال ۸۵ راه‌اندازی شده بود و با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر فناوری وجود دارد، وزارت نفت پروژه‌های ارتقای امنیت سامانه را در دستور کار قرار داد، افزود: برای ارتقای امنیت سامانه با سازمان پدافند غیرعامل ارتباط برقرار می‌شود.

رضایی گفت: با ممیزی‌هایی که توسط پدافند غیرعامل انجام‌ شده بحث ارتقای امنیت در دستور کار قرار داده شد و پیگیری می‌شود. تعداد صدور کارت سوخت‌های المثنی در شرایط عادی مراجعات به پلیس +۱۰ بین ۵ تا ۱۰ هزار درخواست بوده و برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر آمادگی صدور کارت وجود دارد. به مقدار کافی کارت موجود است و هیچ مشکلی برای صدور کارت‌ها نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام