وعده رییس سازمان برنامه و بودجه به کاهش تورم در سال آینده !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی به برجام و اراده بیگانگان گره زده نمی شود، گفت: مذاکره مسیر عادی را طی می کند اما ایران فقیر نیست که معطل کشورهای دیگر باشد ! طی سه ماه گذشته خلق پولی انجام نشد و گزارش اخیر مرکز آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم است که با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده، تورم مهار خواهد شد.

وی افزود: باید سیاست‌ها اصلاح و مسیر درستی اتخاذ شود. مشکل امروز مردم تورم ، معیشت، درآمد خانوار و وضعیت کسب و کار است . لذا هدف گیری این شاخص ها و حل مشکلات از وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می شود . طی سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده ، ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدف گیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.

این مقام مسئول ادامه داد: وظیفه این سازمان ، اصلاح ساختار بودجه است و نقش اصلی در تغییرات را بر عهده دارد. به شرطی که درگیر مسائل حاشیه ای نشود و بقیه سازمان ها را برای همکاری بسیج کند.

میر کاظمی با انتقاد از میراث به جا مانده فروش اوراق دولتی در دولت روحانی گفت: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی بیش از امروز فراهم بود. با این وجود ، فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جلسات منظم هم اندیشی با نمایندگان مجلس، کمیسیون های تخصصی و وزرا تشکیل شده و مسیر اقناع سازی برای تغییر ریل اقتصادی ادامه خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام