آخرین مواضع آمریکا در برابر ایران و مذاکرات ۸ آذر: تهدید و احتمال ارایه پیشنهاد مثبت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رابرت مالی درباره آخرین مواضع آمریکا در برابر ایران و قبل از سر گیری مذاکرات وین طی این هفته و 8 آذر ، گفت : واشنگتن آماده بازگشت به برجام و لغو همه تحریم های مغایر با توافق هسته است. بنابراین در صورت تمایل ایران ، راه برای احیای برجام و ایفای تعهدات باز خواهد شد .

وی ادامه داد: اما در صورت عدم بازگشت ایران به برجام و ادامه تعلل در مذاکرات و سرعت به فعالیت های هسته‌ای ، تصمیم دیگری گرفته خواهد شد. این در حالی است که نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ از جانب ایران دیده نمی‌شود .

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم با اتهام ایران به عدم همکاری با آژانس ، تهدید کرد در صورت ادامه این وضعیت، شورای حکام آژانس قبل از پایان سال میلادی، اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا هم با نگرانی از اظهارات مدیر کل آژانس مبنی ، عدم همکاری‌ ایران با آژانس را نشانه بدی برای موفقیتِ مذاکرات دانست.

در این میان نیویورک تایمز از احتمال ارائه پیشنهاد مثبت آمریکا مبنی بر آزادسازی بخشی از منابع مسدود شده ایران و اعمال برخی معافیت ها در ازای تعلیق بخشی از فعالیت های هسته ای و به طور موقت خبر داد.

وال استریت ژورنال هم اعلام کرد : آمریکا در مذاکرات پیش رو ، توافق موقت با روش " کم در برابر کم " را خواهد داد .

همچنین مقامات آمریکا به اسرائیل هشدار داده اند اقدامات علیه برنامه هسته ای ایران، نتیجه معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام