تشکیل کارگروه مجلس و دولت برای تعیین تکلیف ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مرحبا در تشریح آخرین وضعیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان به تسنیم گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در ماه‌های انتهایی عمر دولت قبل ، طرحی را مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تصویب کرد و دستورکار قرار داد.

وی افزود: افراد جامانده از دریافت سهام عدالت حدود ۲۰ میلیون نفر و اغلب از اقشار واجد دریافت سهام عدالت هستند و طبق طرح پیشنهادی ، افراد تحت پوش بهزیستی، کمیته امداد و رزمندگان معسر در مرحله اول تا سقف ۱۰ میلیون نفر از محل دارایی های دولت است، سهامدار عدالت می شدند اما دولت روحانی همکاری نکرد و این مسئله مسکوت ماند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در دولت جدید رویکرد تغییر کرده و تمایل نشان داد. رئیسی هم به وزرای اقتصاد و تعاون و رفاه اجتماعی  اعلام کرده در این زمینه همکاری‌ کنند. پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی اشاره کرده منابع این موضوع از محل کدام دارایی های دولت تامین شود .

مرحبا گفت: در حال حاضر پیگیری حل مسئله جاماندگان سهام عدالت در اختیار کارگروه مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد است و مقرر شده مسئله جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود. قرار است در این کارگروه با همکاری دولت منابع لازم برای پیش برد این طرح تعیین شود که طرح مجلس نهایی و با همراهی مجلس و دولت عملیاتی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام