یادی از مواضع بورسی نماینده مجلسی که وزیر اقتصاد شد و نسخه درمان داد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی سال گذشته در کسوت نماینده مجلس در توییتر اعلام کرده بود: در روزهای سبز و قرمز، سوء مدیریت بورس مشهود است. نارضایتی مردم را به وزیر اقتصاد ( فرهاد دژپسند ) منتقل کردم. گزارش نظارتی کمیسیون را نیز اواسط شهریور به صحن علنی می فرستیم . به وی گفتم برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام باید صندوق تثبیت فعلی تقویت شود. نقد اساسی باشد برای بعد .

براساس این گزارش، وی در حالی از مرداد سال جاری به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس در کابینه دولت قرار گرفته که فعالان حقیقی و حقوقی تاکنون نه تنها شاهد بهبود اوضاع بورس نشده اند بلکه به دلایل دورن و برون سازمانی متعدد مخصوصا" غائله قیمت گذاری دستوری محصولات و کسری بودجه و انتشار و عرضه اوراق دولتی در بورس ، نظاره گر افزایش بی اعتمادی و آب شدن باقی مانده سرمایه ها و در نتیجه خروج از بازار و ورود به دیگر بازار رقیب بورس مانند رمزارزها و دلار و سکه و .... شده اند .

در این میان خاندوزی به عنوان رئیس شورای عالی بورس، علاوه بر بی دقتی در انتخاب یکی از اعضا هیات مدیره بانک آینده ( علی سعیدی ) به عنوان عضو جدید شورا و برگزاری تنها دو جلسه با اعضا جدید شورا آن هم با محوریت معرفی رئیس و هیات مدیره جدید سازمان بورس و بررسی راهبرد 10 گانه بازار سرمایه ، نسخه عملی برای بهبود اوضاع بورس نداده است .

این در حالی است که در جلسه 18 آبان مجلس با محوریت بورس و اقتصاد، 12 نماینده  درباره بازار سرمایه و دلایل سقوط شاخص و... اظهارات تند و تیزی از خاندوزی کردند و ادبیاتی چون دروغ گویی در اعلام فروش اوراق بدهی ، اداره عشقی اقتصاد و بورس و ... موجب شد تا روزی تاریخی برای بازار سرمایه ثبت شود .

یک روز بعد هم صدیف بدری یکی دیگر از نمایندگان  با تذکر کتبی به احسان خاندوزی اعلام کرد: بازار سرمایه به عنوان ویترین اقتصاد، آشفته است و از بی‌ برنامگی رنج می‌برد و همه روزه گلایه‌ها و نارضایتی‌های شهروندان در این مورد وجود دارد. بیش از 15 ماه است که بورس بلاتکلیف به حال خود رها شده و روندی نزولی را طی می‌کند و این بلاتکلیفی به منزله نشان دادن چراغ سبز به خروج پول حقیقی از بازار سرمایه، بدتر شدن اوضاع و آب شدن سرمایه‌های خرد سهامداران است.

به رغم وعده‌های دولت و انتظارات برای احیای بورس و صیانت از سرمایه‌های مردم، اقدام موثری در این راستا صورت نمی‌گیرد. دولت باید با تشریح برنامه‌ها و تبیین سیاست‌ها در قبال بازار سرمایه به سکوت پایان دهد و مشخص شود جایگاه بورس در برنامه‌های اقتصادی دولت چیست؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام