ایران توافق موقت در مذاکرات وین را رد می کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مقام مسئول ایرانی در حاشیه دور هفتم مذاکرات وین با اشاره به اینکه پیشرفت در مذاکرات وین به ارائه تضمین‌های واقعی در مورد تحریم‌ها بستگی دارد به الجزیره گفت: تهران توافق موقت را نخواهد پذیرفت. زیرا به مصلحت نیست و برنامه‌ هسته‌ای ایران را محدود می‌کند.

وی افزود: در رایزنی های برجامی هیچ پرونده سیاسی و امنیتی مطرح نیست و اولویت اصلی رفع تحریم ها است. لذا در صورت شکست مذاکرات، تهران گزینه‌های دیگری دارد و طرف‌های دیگر هم این را می‌دانند.

بر اساس این گزارش، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز چندی پیش اعلام کرده بود ، ایران هیچ تعهد جدیدی را خارج از مفاد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نخواهد پذیرفت و تمرکز بر رفع تحریم‌ها خواهد بود.

در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و معاون وزیر خارجه پس از پایان اولین جلسه مذاکرات در 8 آذز سال جاری با ارزیابی مثبت از رایزنی ها گفت: لغو همه تحریم‌ها اولویت ایران است و در صورت ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا ، احیای توافق دشوار خواهد بود.

انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز با ابراز خوش‌بینی نسبت به رایزنی ها از آغاز به کار کمیته ویژه‌ای برای بررسی موضوع تحریم‌ها خبر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام