مهمترین راهبردهای صندوق توسعه ملی در دولت جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی غضنفری با اشاره به راهبردهای صندوق توسعه ملی گفت: هماهنگی با سیاست‌های اقتصادی دولت، عدم تبدیل ارز به ریال، تقویت بخش خصوصی و افزایش تولید و صادرات، تنوع‌ و انضباط‌ بخشی به منابع ورودی، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی راهبردهای صندوق در دور جدید مدیریت آن است.

وی افزود: هم‌ راستایی، هم‌افزایی و هماهنگی با سیاست‌های اقتصادی دولت در مسیر کنترل تورم و دستیابی به رشد پایدار اقتصادی، نخستین هدف صندوق توسعه در دوره‌ جدید کاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: این صندوق متعلق به ملت ایران بوده و امید است با برنامه‌ ای منسجم و با همکاری سایر ارکان دولت ، همه اهداف محقق شود تا بتوان ضمن صیانت از منابع صندوق، مطابق با طرح آمایش سرزمین حرکت کرد.

غضنفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی گفت: بی تردید اقدامات لازم برای تقویت بخش خصوصی و افزایش تولید و صادرات انجام خواهد شد.

وی افزود: صندوق در دوره‌ جدید ضمن مدیریت موثر ریسک و تقویت نظارت بر تسهیلات اعطایی ، عزم راسخی برای وصول مطالبات معوق شده دارد و از همه‌ ابزارهای قانونی برای رسیدن به آن استفاده خواهد کرد.

غضنفری ادامه داد : تسهیم منابع صندوق به تثبیتی، توسعه‌ای و صیانتی امری ضروری بوده و قرار گرفتن صندوق توسعه در یکی از دسته‌بندی‌های اعلامی ، یکی از چالش‌های پیش رو است، زیرا باید به‌طور دقیق مشخص کرد ، چه سهمی از منابع باید در این دسته‌بندی‌ها صرف شود. افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و حضور موثر در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق ایجاد صندوق‌های مشترک از جمله صندوق اکو ضرورت دارد و از جمله اهداف پیش رو است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام