خودرو‌های لاکچری به زودی در بورس کالا عرضه می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در حاشیه نشست با تشکل‌های بخش خصوصی بازار سرمایه با اشاره به عرضه تدریجی خودرو‌های لاکچری داخلی و مونتاژی در بورس کالا گفت: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های بازار سرمایه اصلاح شده و سال جاری بیش از 200 شرکت بورسی سود را از طریق سامانه سجام و به‌ صورت متمرکز پرداخت کردند و 70 شرکت هم در صف پرداخت هستند.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که زیر ساخت‌های معاملاتی و پشتیبانی شامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بحث‌های نظارتی به‌ نحوی اصلاح شود که نظارت‌ها به‌ جای سلیقه‌ای به‌صورت هوشمند باشد تا چالش‌ها رفع شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار در بازار سرمایه، شفافیت است. لذا از دولت درخواست می شود، تصمیمات بودجه ای شفاف باشد که بتوان به‌ صورت گسترده به اطلاع سهامداران و ناشران رساند تا آن‌ها بتوانند براساس اطلاعات شفاف تصمیم بگیرند. در این صورت روند معاملات هم منطقی خواهد شد.

عشقی گفت: چالش بازار سرمایه بحث فروش نیست. بلکه به‌علت ابهام، سمت تقاضا تضعیف شده که امید است با تصمیماتی شفاف بتوان تقاضا را به‌تدریج وارد بورس کرد. پیگیری تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس در حال انجام بوده و مجوز‌ها به‌ سرعت صادر خواهد شد اما به‌ علت فرآیند‌های طولانی فعلی ، کار تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس، دشوار شده است.

وی افزود: باید با کاهش این فرآیند‌ها ترتیبی اتخاذ کرد تا شرکت‌ها بتوانند اوراق را راحت‌تر منتشر کنند. هرچند باید ریسک این اوراق را هم در نظر گرفت. زیرا مردم اوراق را به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم خرید می‌کنند که ریسک آن به بازار سرمایه منتقل می‌شود . بنابراین ضمن کنترل ریسک‌ باید فرآیند‌ها را تسهیل کرد تا شرکت‌ها راحت‌تر بتوانند اوراق را پذیرش کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام