تحقق فروش ۳۸۱ هزار میلیارد تومانی نفت و وعده تغییرات جدی لایحه بودجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در تحلیل بخش انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱به خانه ملت، گفت: با لحاظ سهم صندوق توسعه ملی، شرکت نفت و ۳ درصد مناطق محروم، حدود ۳۸۱ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی دولت از منابع نفتی می‌شود که به نظر عدد منطقی و قابل تحقیق است.

وی ادامه داد: از آنجا که فروش نفت به اندازه قابل قبولی بوده و پول آن نیز دریافت می‌شود، فروش میزان نفتی که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده دور از دسترس نیست و تحقق آن مقدور است.

بیگی نژاد افزود: در مجموع لایحه بودجه ۱۴۰۱ یک گام رو به جلو در اصلاح ساختار بودجه است و این گام می‌تواند به وسیله مجلس و در هماهنگی با دولت به گام‌های مستحکم‌تر تبدیل شود.

براساس این گزارش ، احمد علیرضا بیگی هم با اشاره به لزوم اصلاحاتی در لایحه بودجه سال آینده به اعتماد آنلاین گفت: لایحه بودجه 1401 فوق‌العاده انقباضی بوده و جایگزین‌های لازم برای مشکلات مردم در نظر گرفته نشده است. لذا به تغییرات جدی نیاز دارد.

وی افزود: اگر قرار است با حذف ارز 4200 تومانی ، هزینه‌های مردم به دلار محاسبه شود ، باید درآمدها را هم بر مبنای دلار محاسبه کرد. نمی توان بدون در نظر گرفتن جایگزینی مناسب و اجرای طرحی جامع ، هزینه‌های هنگفتی به مردم تحمیل کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام