چند انتقاد به ایران خودرو و سایپا و توصیه به دولت در نحوه عرضه سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه با اشاره به لزوم واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها به بخش خصوصی و آزادسازی واردات خودرو به خانه ملت گفت: خودروسازان به انحصارگران عرصه خودرو تبدیل شده‌ و به ارتقا کیفیت و اصول رقابت بی‌توجه هستند.

وی افزود: کاهش بهره‌وری و انحصار بازار عاملی برای افزایش هزینه خودروسازان شده که باعث شده نتوانند محصولی باکیفیت با قیمت منطقی به بازار عرضه کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همواره ادعا شده، اشتغال قطعه‌سازان و خودروسازان با واردات خودرو، آسیب می‌بیند که این موضوع پوششی شده تا خودروسازان به یکه تازی در بازار ادامه دهند و نسبت به کاهش هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری اقدام نکنند.

زنگنه گفت: حجم نیروی انسانی دو خودروساز بزرگ با شرکت‌های کره‌ای قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر در جهت اجرای قانون اصل 44 بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا به شرکت‌های اقماری که صندلی مدیریتی آن‌ها در اختیار خودروسازان است، واگذار شده است.

وی افزود: دولت باید صندلی مدیریتی در دو خودروساز را واگذار کند. در عین حال که سهام خودروسازان به بخش خصوصی واقعی ، نه خصولتی واگذار می‌شود باید درخصوص واردات خودرو و صادرات قطعات هم سیاست‌های هماهنگی اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام