آمریکا با دو خواسته ایران برای راستی‌آزمایی و تضمین رفع تحریم ها موافقت کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس طبق ادعای رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین و پافشاری ایران بر مطالبات به حق ملت ، دو مطالبه مهم از جمله راستی‌آزمایی و تضمین به صورت مبنایی از سوی همه‌ از جمله آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته و رایزنی در خصوص چگونگی پیاده‌سازی این مسئله در جریان است.

بر اساس این گزارش، سرعت و دقت در تنظیم اسناد و مکاتبات از سوی هیات مذاکره‌ کننده ایرانی مورد تمجید انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها قرار گرفته است. همچنین راهبرد مذاکراتی تازه ایران در وین موجب شتاب گرفتن و پیشرفت‌های جدی در مذاکرات شده و مسئله‌ رفع تحریم‌ها در اولویت اول مذاکرات قرار گرفته است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اذعان کرد در هفته‎های اخیر پیشرفت‎هایی صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه ای اعلام کرد: حاضرین در مذاکرات احیای برجام بر عزم تسریع در تنظیم سند نهایی تاکید کردند و همکاری ها در شکلی  متفاوت از جمله نشست گروه های کاری لغو تحریم ها، مسائل هسته ای و ترتیب اجرای توافقنامه آینده برای احیای برجام ادامه خواهد یافت.

در این میان محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده اعلام کرد: هنوز اختلافات حل نشده و صرفا برخی موضوعات که در مذاکرات قبلی از دسترس خارج شده بود به میز مذاکره بازگشته است . همین که غربی ها حاضر به بررسی موارد جدید مطرح شده ایران هستند ، موفقیت است .ولی  حتی اگر قطعنامه علیه ایران احیا شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام