جمعیت جهان به ۷.۸ میلیارد نفر رسید / هر ثانیه ۴.۳ تولد و دو مرگ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار اداره سرشماری آمریکا، جمعیت جهان در پایان سال میلادی گذشته با رشد 0.9 درصدی، 74 میلیون نفر افزایش یافت و به 7.8 میلیارد نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی در هر ثانیه 4.3 تولد و دو مرگ در جهان پیش بینی می شود. در حالی که چین با یک میلیارد و 439 میلیون و 323 هزار نفر بیشترین جمعیت جهان را دارد، هند با یک میلیارد و 380 میلیون و 4 هزار نفر در جایگاه دوم است اما پیش بینی می شود در سال 2025 به مقام اول صعود کند .

جمعیت آمریکا هم با رشد سالانه ۰.۲ درصدی در سال گذشته میلادی با افزایش 707 هزار نفری به 332.4 میلیون نفر رسید و در رتبه سوم جهان قرار گرفت. با توجه به آمار تولد، مرگ و مهاجرت بین المللی انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ هر ۴۰ ثانیه یک نفر افزایش یابد.

پیش بینی می‌شود جمعیت جهان تا سال ۲۱۰۰ به روند صعودی ادامه دهد و به حدود ۱۱ میلیارد نفر برسد و پس از آن سیر نزولی داشته باشد.

انتظار می‌رود بیش از نیمی از افزایش جمعیت جهان در ۳۰ سال آینده فقط در ۸ کشور شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، نیجریه، پاکستان، تانزانیا و آمریکا متمرکز شوند.

طبق آمار سازمان ملل، بلغارستان، لتونی، لیتوانی و اوکراین از جمله کشور‌هایی هستند که جمعیت آن‌ها طی همین مدت بیش از ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

ایران نیز از جمله کشور‌هایی است که طی ۳ دهه آینده با خطر پیری و کاهش جمعیت روبرو خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام