پیگیری دعوای حقوقی ایران علیه ایرباس و ATR برای تعهد تامین قطعات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد محمدی‌بخش درباره هواپیماهایی که به دلیل نبود قطعات دو جانبه زمین‌گیر هستند به ایلنا گفت: هواپیمایی که به دلیل نبود قطعه‌ای با استفاده دو جانبه زمین گیر باشد، وجود ندارد و چرخه تامین قطعات هواپیما که جزو موارد تحریمی است، ارتباطی به قطعات دو جانبه ندارد.

وی افزود: قراردادهای خرید هواپیما دو روزه نیست بلکه طولانی مدت است و هر دو شرکت ای تی ار و ایرباس طبق قرارداد و قوانین بین المللی موظف هستند این پشتیبانی و تامین قطعات را انجام دهند اما در حال حاضر این تعهد را متوقف کرده‌اند. در قراردادهای خرید هواپیما قطعا پیوست فنی و پشتیبانی وجود داشته و اساسا در هر قراردادی این موضوعات دیده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدام حقوقی ایران در برابر این اقدام ایرباس و ای تی ار ادامه داد: هربار که به این موضوع اعتراض و دعوای حقوقی دنبال می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند. این بحثی است که ایکائو باید آن را به عنوان سند بالادستی دنبال کند و موضوع ایمنی و جان مردم است و ایرباس و ای تی ار نباید جان مردم را مستمسک موضوعات تحریمی قرار دهند.

محمدی‌بخش تصریح کرد: قرارداد بین المللی بین ایران و دو شرکت‌ منعقد شده و همه آن را پذیرفتند. بنابراین طرف قرارداد باید قطعات مورد نیاز هواپیما های خریداری شده را تحویل دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام