احتمال بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: با توجه به درگیری نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، احتمالا بررسی این طرح به سال آینده موکول می شود.

وی افزود: این طرح قبلا به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده بود و این مرکز با توجه به ظرفیت کارشناسی که دارد در نامه‌ای ایرادات و مشکلاتی درباره آن مطرح و مهلت بیشتری برای بررسی درخواست کرده بود. با توجه به ایرادات و درخواست مرکز پژوهش‌ها، مقرر شد مهلت ۲۰ روزه‌ای برای بررسی بیشتر داده شود تا گزارش نهایی را به کمیسیون ارسال کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها نقش مشاور مجلس را برعهده دارد و از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کارشناسی برخوردار است و وقتی درباره طرح یا لایحه‌ای نظر می‌دهد ، یعنی بررسی‌ها به این نتیجه منجر شده است. نام این طرح ، حمایت از پلتفرم‌ها و حقوق کاربران فضای مجازی گذاشته‌ شده و نمی‌توان نسبت به خواست و حقوق آنها بی‌توجهی کرد. با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها به نظر می‌رسد همه این اعتراضات و ایرادات جایز و به حق است. در این حوزه قانونی دقیق و به روز لازم است که مطابق استانداردهای جهانی باشد.

نوری قزلجه درباره نحوه دریافت نظر کارشناسان، فعالان و صاحب‌نظران بخش خصوصی هم گفت: کسانی که در این باره نظر و پیشنهادی دارند ، می‌توانند  به مرکز پژوهش‌ها ارسال کنند تا در بررسی‌ها، مورد توجه قرار گیرد. حتی در مواردی مرکز پژوهش‌ها از افرادی که پیشنهاد داشته‌‌اند ، دعوت خواهد کرد تا برای ارائه توضیحات بیشتر به این مرکز مراجعه کنند و نظرات را به صورت حضوری در اختیار گروه کارشناسی قرار دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام