مهلت مجلس به ایران خودرو و سایپا برای ساماندهی وضعیت تولید و عرضه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزت اله اکبری تالار پشتی با اشاره به ضرب الاجل مجلس به ایران خودرو و سایپا برای ساماندهی وضعیت تولید و عرضه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجلس مرتب وزیر صنعت را در  این خصوص فرا می‌خواند و دستگاه‌های اجرایی هم بر فعالیت خودروسازان نظارت دارند.

وی افزود: به خودروسازان فرصت داده شده به فعالیت سامان دهند. چرا که باید در کنار منافع مشتریان به فکر ارتقا کیفیت محصولات هم باشند اما به فکر سرکوب کردن بخش خصوصی بوده و با ترفند‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی هم در این خصوص گفت: هزاران خودرو در پارکینگ ها دپو شده است. در حالی که قرار بود پس از تکمیل تا پایان آبان به بازار عرضه شوند . احتکار خودرو موجب التهاب بازار و حبس سرمایه می شود.

وزیر صنعت بعد از تصویب افزایش قیمت خودرو وعده داد تا پایان سال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه عرضه و همین میزان برای سال آینده پیش‌فروش می‌شوند.

مهر سال جاری ، سازمان بازرسی به مسئله دپوی خودرو‌ها ورود کرد و مقرر شد ۱۴۵ هزار خودروی ناقص تا پایان آبان تکمیل و وارد بازار شوند اما بعد از گذشت ۳ ماه این تعداد به ۱۷۰ هزار خودرو افزایش یافته و پای مدیران ایران خودرو و سایپا به این سازمان باز شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام