شرط فروش سهام دولت و تحقق فروش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت ۶۰ دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا شهبازی با اشاره به اینکه دولت در لایحه‌ بودجه 1401 به گونه ایی برنامه‌ریزی کرده که ضمن کاهش کسری بودجه و هزینه‌های جاری ، رشد 8 درصدی اقتصاد محقق شود به خانه ملت گفت: منابع درآمدی بیشتر در راستای رشد و توسعه اشتغال و تولید برنامه‌ ریزی شده که یکی از مزایای بودجه است.

وی افزود: میزان فروش نفت هم 1.2 تا 1.5 میلیون بشکه با نرخ 60 دلار پیش بینی شده که نسبتا واقعی است. فروش سهام ، اموال و دارایی‌های دولت یکی دیگر از منابع درآمدی در لایحه بودجه سال آینده است که اقدام صحیح مدیران میانی ضرورت دارد. چرا که طی سنوات گذشته ممانعت‌هایی به وجود آورده و همراهی نمی‌کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به منابع درآمدی در بخش مالیات ادامه داد: بخش عمده منابع درآمدی از محل مالیات با توجه به ممانعت از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است. البته برخی اعلام می کنند درآمد پیش بینی شده فشار مضاعفی را بر قشر متوسط و ضعیف جامعه وارد خواهد کرد اما هدف دولت جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

شهبازی گفت: با وجود تعامل مجلس و دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه امید است اصلاح ساختار بودجه و رشد اقتصادی محقق شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام