۳۰ هزار دستگاه خودرو ناقص سایپا تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود پروین با اشاره به تامین ۳۰ هزار دستگاه از قطعات مورد نیاز برای تکمیل خودروهای ناقص سایپا گفت: تعداد کسری قطعات خودروهای ناقص در پارکینگ ها به ۴۰ هزار دستگاه رسید که معادل یک ماه تولید و تکمیل و تحویل آنها به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: روند کاهش تعداد خودرو ناقص در مقایسه با تیراژ تولید ماهانه و طبق فرآیندهای تولیدی، کیفی، تجاری‌سازی و تحویل و حمل، آماری قابل قبول به حساب می آید. با وجود مشکلات ناشی از محدودیت های بین المللی، شرایط کرونایی و اختلال جهانی در تولید برخی قطعات با فناوری بالا نظیر چیپ‌ ست و IC از ابتدای سال تا کنون، اقدامات لازم برای تامین بیش از ۱۵۰ هزار قطعه از کسری قطعه‌سازان به عمل آمده و برنامه‌ریزی برای ادامه این روند و تکمیل محصولات باقیمانده با تمام توان ادامه دارد.

پروین ادامه داد: اولویت و ترجیح سایپا استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و طرح های بومی‌سازی شده برای رفع این مشکل است. عدم تحویل خودرو به مشتریان از چند جهت برای سایپا زیان آور است. با دستور و تاکید مدیرعامل سایپا تامین قطعات کسری و تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ها در اولویت برنامه ها بوده و تلاش می شود در آینده نزدیک این خودروها به کمترین تعداد ممکن برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام