مجلس هرگز برای مورد مهم حدف دلار ترجیحی تصمیم عجولانه نمی گیرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه 1401 با اشاره به اهمیت موضوع حذف ارز ترجیحی گفت: در بودجه سال جاری ، 8 میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شده بود و در جزء دو بند ب تبصره یک قانون بودجه 1400 به دولت این اختیار داده شده بود ، سیاست‌های جبرانی را در قالب کمک معیشتی و یارانه مستقیم  ارائه دهد که این موضوع در قانون روشن است.

وی افزود: از آنجا که دولت تازه کار را شروع کرده بود، 3 ماه زمان برد و بخش قابل توجهی از ارز تخصیصی در 6 و 7 ماه اول هزینه شده بود. دولت بعد از 3 یا 4 ماه بررسی، لایحه دو فوریتی داد و توقع داشت ظرف 48 ساعت مجلس درباره آن تصمیم بگیرد اما هرگز برای چنین موضوع مهمی تصمیمی عجولانه اتخاذ نخواهد شد.

قالیباف ادامه داد: دولت توقع داشت مجلس ظرف 48 ساعت درباره لایحه دوفوریتی درباره این موضوع تصمیم بگیرد اما هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه و عجولانه گرفته نخواهد شد. این موضوع همچنان در کمیسیون در حال بررسی است. دولت و مجلس بعد از جمع بندی کلیات لایحه بودجه 1401 ، بررسی موضوع حذف ارز ترجیحی و توجه به معیشت مردم را در اولویت قرار می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام